Cartea invatamantului la distanta, de la gradinita la clasa a XII-a. Predarea pentru implicare si impact in orice mediu de invatare Pandemia, izbucnita pe neasteptate, ne-a luat prin surprindere in anul 2020, toate sistemele de oriunde fiind afectate. A fost inceputul unui fenomen global care avea sa se intinda pe o perioada lunga si dificila. Lucrarea Cartea invatamantului la distanta pleaca de la premisa ca ceea ce s-a intamplat in anul scolar 2019-2020 a fost o solutie rapida construita din necesitate. Ca sa fie clar: predarea in timpul pandemiei din 2020 nu a fost deloc invatamant la distanta. Nu a fost nici scolarizare la domiciliu, aceasta fiind o optiune exercitata de parinti pentru anumite motive (de exemplu, religie, nemultumire fata de scoala publica). A fost pedagogie de criza. (p. 1) Autorii lucrarii ne propun numeroase solutii si instrumente de lucru pentru a initia si coordona invatarea la distanta a elevilor nostri. Avantajul acestora este ca au trecut toate testul aplicabilitatii la clasa. Lucrarea Cartea invatamantului la distanta cuprinde doua planuri distincte care se completeaza si sustin reciproc: textul scris si numeroase materiale video (61 filme) care expliciteaza si intaresc ideile de baza ale lucrarii dand solutii teoretice si reflectii ale cadrelor didactice in urma aplicarii sugestiilor autorilor. Toate acestea dau cititorilor posibilitatea de a alege ceea ce s-ar potrivi specificului fiecarei clase, de la primii ani de scoala (care in unele tari incepe inainte de 6 ani) pana la finalul liceului. Multe dintre instrumentele propuse in lucrare pot fi de asemenea descarcate de pe pagina dedicata. Lucrarea determina (chiar daca nu invita explicit) gandirea critica, reflectia si inovatia didactica individuala, fara de care nu poate avea loc un proces de invatare efectiva, nici in clasa fizica, nici la distanta. Cartea invatamantului la distanta este asadar o lucrare care trebuie parcursa de cadrele didactice pentru ca multe dintre ideile prezentate pot fi folosite si in clasele fizice, iar daca trebuie sa initiem invatarea de la distanta, atunci instrumentele si modul de lucru propuse devin indispensabile, iar materialele video ghideaza la fiecare pas actiunea didactica. In plus, si in situatii de normalitate putem mentine unele tipuri de relationare cu elevii, de la distanta, pentru a le sprijini, personalizand, invatarea.