Acest caiet consolideaza concepte si promoveaza invatarea in jurul domeniilor prevazute de Curriculumul pentru educatia timpurie: – Domeniul Limba si Comunicare – Domeniul Stiinte – Domeniul Om si Societate – Domeniul Estetic si Creativ. Pentru a sprijini motivatia pentru invatare, Caietul prescolarului istet propune teme atractive incurajandu-i pe copii sa exploreze lumea din jurul lor si sa aplice ceea ce au invatat in situatii variate. Copiii sunt provocati sa discute despre teme diferite, sa cerceteze, sa compare, sa scrie mesaje, sa continue desene, sa completeze tabele, sa utilizeze diferite instrumente si materiale, sa inventeze jocuri, jucarii si povesti,sa raspunda la intrebari, sa rezolve probleme, sa faca insemnari, sa devina autori ai unor carti, povesti sau lucrari de arta, toate specifice varstei lor. Ilustrate frumos si intr-un mod realist, cu cerinte clar formulate, fisele caietului indeamna prescolarii sa explice in scris ceea ce ei stiu sau ceea ce tocmai au invatat. Acest lucru ii determina sa gandeasca si sa isi organizeze propriile idei si intelegeri. Fisele de lucru sunt insotite de informatii referitoare la: – tema anuala de studiu; – tema si subtema proiectului; – numarul saptamanii; – domeniul din care fac parte; – numarul activitatii din saptamana respectiva; – loc pentru scrierea datei completarii fisei; – concepte, abilitati si atitudini. Proiectele tematice propuse au o intindere care variaza intre 1-4 saptamani si tin cont de interesele copiilor, de etapele de dezvoltare si de invatare anterioare si mentin progresia in procesul de invatare. Activitatile propuse pentru perioada celor doua saptamani de evaluare initiala ofera orientari specifice si pot fi utilizate intr-un mod flexibil de catre personalul didactic pentru a masura abilitatile copiilor la inceputul anului scolar..